top of page

ARTIKEL 1. IDENTITEIT VAN DE VERKOPER
ÑEZCERAMICS
Inez De Clerck
Chaussée de La Libération 15
7750 Orroir
België
Email: info@nezceramics.be
BTW-nummer: BE1003.595.553
IBAN: BE0800196643813
BIC: GEBABEBB
ARTIKEL 2. ALGEMENE VOORWAARDEN
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van ÑEZCERAMICS.
De voorwaarden zijn voor eenieder toegankelijk en opgenomen op de website https://www.nezceramics.be/
2.2 Door het plaatsen van een bestelling geeft u te kennen dat u met de leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord gaat. ÑEZCERAMICS behoudt zich het recht voor haar leverings- en/of betalingsvoorwaarden na het verstrijken van de looptijd te wijzigen.
2.3 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, worden de algemene of specifieke voorwaarden of bedingen van derden niet door ÑEZCERAMICS erkend.
ARTIKEL 3. PRIJZEN
3.1 Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen of belastingen.
3.2 Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.
3.3 De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
ARTIKEL 4. AANBOD
4.1 Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden ÑEZCERAMICS niet. ÑEZCERAMICS is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. ÑEZCERAMICS maakt uitsluitend artisanale, handgemaakte objecten en zijn dan ook duidelijk verschillend van elkaar. De gebruikte foto’s van de website zijn slechts voorbeelden want elk product is door zijn ‘handmade’ verschillend. Dit is ons concept. ÑEZCERAMICS is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.
4.2 Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, verschillen, structuren, glazuren beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen via e-mail.
4.3 Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door ÑEZCERAMICS. ÑEZCERAMICS kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
ARTIKEL 5: AANKOPEN VIA DE WEBSITE ZELF
5.1 De Klant die zijn aankoop via de website zelf doet, dient bij de aankoop van ‘vaste producten’ – dit zijn producten die standaard te koop worden aangeboden door ÑEZCERAMICS – 20% te betalen op het moment van de bestelling. ÑEZCERAMICS zal hiertoe een betalingsuitnodiging overmaken aan de Klant.
De Klant die zijn aankoop via de website zelf doet, dient bij de aankoop van ‘aangepaste producten’ – dit zijn producten die specifiek worden gemaakt op basis van de wensen van de Klant – 20% te betalen na ontvangst door ÑEZCERAMICS van de door de Klant ondertekende offerte. ÑEZCERAMICS zal hiertoe een betalingsuitnodiging overmaken aan de Klant.
5.2 Het saldo van de aankoop die via de website zelf gebeurt, dient voldaan te worden op het moment van de levering van het product. De saldofactuur zal samen met het bestelde product aan de Klant worden bezorgd.
5.3 Duidelijk wordt aangegeven dat het product dat de Klant wenst aan te kopen met de hand gemaakt is en duidelijk kan verschillen met de foto. Het concept van ÑEZCERAMICS gaat over het imperfecte product.
5.3 Duidelijk wordt aangegeven dat het product dat de Klant wenst aan te kopen met de hand gemaakt is en duidelijk kan verschillen met de foto. Het concept van ÑEZCERAMICS gaat over het imperfecte product.
5.4 ÑEZCERAMICS is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.
ARTIKEL 6: AANKOPEN VIA DE WEBSHOP
6.1 De Klant doet zijn aankoop via onze website en komt dan terecht in ons winkelmandje waar hij de bestelling kan afronden met de betalingswijze.
6.2 Duidelijk wordt aangegeven dat het product dat de Klant wenst aan te kopen met de hand gemaakt is en duidelijk kan verschillen met de foto. Het concept van ÑEZCERAMICS gaat over het imperfecte product.
6.3 De Klant heeft de keuze tussen de volgende betaalwijzen via kredietkaart:
-
Bancontact
-
KBC Payment
-
ING Home’Pay
-
BELFIUS direct net
-
iDEAL
-
PayPal
6.4 ÑEZCERAMICS is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.
ARTIKEL 7: LEVERING EN UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
7.1 Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen aan de woonplaats van de Klant geleverd binnen de 12 weken na ontvangst van de bestelling.
7.2 Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan ÑEZCERAMICS per mail: info@nezceramics.be.
7.3 Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet aan de Klant was geboden.
ARTIKEL 8: EIGENDOMSVOORBEHOUD
8.1 De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van ÑEZCERAMICS.
8.2 De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van ÑEZCERAMICS te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.
ARTIKEL 9: HERROEPINGSRECHT
9.1 De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij ÑEZCERAMICS.
9.2 De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag "van de sluiting van de overeenkomst"
9.3 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant ÑEZCERAMICS, Chaussée de La Libération 15, 7750 Orroir, info@nezceramics.be via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of per e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen.
9.4 De Klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan ÑEZCERAMICS heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan ÑEZCERAMICS, Chaussée de La Libération. De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.
9.5 De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de Klant.
9.6 De Klant wordt verzocht de artikelen terug te sturen in hun oorspronkelijke staat en verpakking, met alle erbij geleverde accessoires, en gebruiksaanwijzingen. Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt ÑEZCERAMICS zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
9.7 Alle teruggestuurde artikelen worden aandachtig onderzocht. Het uitgangspunt hierbij is dat de Klant het artikel slechts mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Wanneer een artikel een waardevermindering heeft ondergaan door het gebruik van de Klant zal dit ten laste van de Klant in rekening worden gebracht.
9.8 Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal ÑEZCERAMICS alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat ÑEZCERAMICS op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kan ÑEZCERAMICS wachten
met de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de Klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.
9.9 Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering dan de door ÑEZCERAMICS geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.
9.10 ÑEZCERAMICS betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
ARTIKEL 10: GARANTIE
10.1 Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de Klant wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.
10.2 Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.
10.3 Voor artikelen die werden aangekocht en bij de Klant thuis zijn afgeleverd, dient de Klant contact op te nemen met ÑEZCERAMICS en het artikel op zijn kosten terug te bezorgen aan ÑEZCERAMICS.
10.4 Bij vaststelling van een gebrek moet de Klant ÑEZCERAMICS zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 14 dagen na vaststelling ervan door de Klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.
10.5 De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.
10.6 Defecten die zich manifesteren na een periode van 2 maanden volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de Klant.
ARTIKEL 11: SANCTIES VOOR NIET-BETALING
Na schriftelijke aanmaning tot betaling van de openstaande factuur en bij gebrek aan terecht bevonden protest, is de Klant op het openstaande saldo, een rente t.b.v. de wettelijke intrestvoet verschuldigd na het verstrijken van een periode van 14 dagen tot aan de datum van de algehele betaling. Deze periode van 14 dagen begint te lopen op de derde dag na het versturen van de schriftelijke aanmaning.
Zo de aanmaning elektronisch verstuurd wordt, start de termijn van 14 dagen op de dag die volgt op de dag waarop de elektronisch aanmaning verstuurd is.
Voorts zal er een schadebeding a rato van 10% verschuldigd zijn.
Alle invorderingskosten zijn integraal ten laste van de klant.
ARTIKEL 12: PRIVACY
12.1 In het kader van de opdracht die u wenst toe te vertrouwen aan ÑEZCERAMICS, dient het een zekere hoeveelheid informatie over u te verwerken. Deze informatie is noodzakelijk om de opdracht die u aan ÑEZCERAMICS toevertrouwt, te vervullen.
12.2 In de mate dat deze informatie rechtstreeks of onrechtstreeks betrekking heeft op u als natuurlijke persoon (in dat geval spreken we over persoonsgegevens) respecteert ÑEZCERAMICS de verplichtingen van de wetgeving inzake de bescherming van de persoonsgegevenswetgeving.
Dit houdt onder meer in dat ÑEZCERAMICS deze gegevens enkel zal verwerken voor de opdracht die u aan ÑEZCERAMICS heeft toevertrouwd. In die context is het verwerken van persoonsgegevens door ÑEZCERAMICS ook toegelaten (zie artikel 6.1.b van de Verordening 2016/679).
Uw gegevens kunnen ook worden gebruikt voor doeleinden die onlosmakelijk verbonden zijn met de opdracht die u aan ÑEZCERAMICS heeft toevertrouwd (zoals bij voorbeeld facturatie).
12.3 De verzamelde gegevens zijn minimaal uw identiteitsgegevens, uw correspondentie – en factuuradres evenals alle gegevens die strikt noodzakelijk zijn voor de uitvoeren van de opdracht die u ÑEZCERAMICS toevertrouwt
12.4 De persoonsgegevens van de Klant worden bewaard voor de duur van het behandelen van uw opdracht.
12.5 Uw gegevens worden gearchiveerd op het ogenblik dat de opdracht die u ons toevertrouwd heeft, is vervuld en alle betalingen zijn verricht. Na archivering wordt alle informatie die over u in het kader van de aan ÑEZCERAMICS toevertrouwde opdracht werd verwerkt, nog 10 jaar bewaard (met uitzondering van de regularisatiedossiers die 15 jaar worden bewaard), nadien worden uw gegevens geanonimiseerd op de digitale systemen die zich bij ÑEZCERAMICS bevinden.
12.6 U heeft als betrokkene steeds het recht om uw persoonsgegevens in te zien en te verzoeken om rectificatie, wissen of beperking van de verwerking van de u betreffende gegevens.
U heeft tevens het recht tegen een verwerking bezwaar te maken en het recht op gegevensoverdraagbaarheid.
U kunt zich voor de uitoefening van deze rechten wenden tot mevrouw Inez De Clerck op het e-mailadres info@nezceramics.be.
12.7 U heeft als betrokkene ook steeds het recht klacht in te dienen bij de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit.
12.8 De klant is zelf verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van zijn logingegevens en het gebruik van zijn paswoord. Uw paswoord wordt gecodeerd opgeslagen, ÑEZCERAMICS heeft dus geen toegang tot uw paswoord.
ARTIKEL 13: GEBRUIK VAN COOKIES
13.1 Tijdens een bezoek aan de site kunnen 'cookies' op de harde schijf van uw computer geplaatst worden. Een cookie is een tekstbestand dat door de server van een website in de browser van uw computer of op uw mobiel apparaat geplaatst wordt wanneer u een website raadpleegt. Cookies kunnen niet worden gebruikt om personen te identificeren, een cookie kan slechts een machine identificeren.
13.2 U kan uw internetbrowser zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd, dat u een waarschuwing ontvangt wanneer een cookie geïnstalleerd wordt of dat de cookies nadien van uw harde schijf worden verwijderd. Dit kan u doen via de instellingen van uw browser (via de help-functie). Hou er hierbij wel rekening mee dat bepaalde grafische elementen niet correct kunnen verschijnen, of dat u bepaalde applicaties niet zal kunnen gebruiken.
13.3 Door gebruik te maken van onze website, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
ARTIKEL 14: AANTASTING GELDIGHEID - NIET-VERZAKING
14.1 Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.
14.2 Het nalaten op gelijk welk moment door ÑEZCERAMICS om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.
ARTIKEL 15: WIJZIGING VOORWAARDEN
Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van ÑEZCERAMICS. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.
ARTIKEL 16: BEWIJS
De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.
ARTIKEL 17: TOEPASSELIJK RECHT – GESCHILLEN
Het Belgisch recht is van toepassing.
Alleen de rechtbanken die territoriaal bevoegd zijn voor de plaats waar de zetel van ÑEZCERAMICS gelegen is, zijn bevoegd om te oordelen over de geschillen die ontstaan in uitvoering van de opdracht.
bottom of page

